Запуск київського City Express обійдеться в 10 млрд гривень
5 березня 2021 року о 17:45
|В Україні 22 лютого анонсували реалізацію проєкту приміських поїздів City Express в Києві, Дніпрі та Харкові.
Голова правління АТ «Уркзалізниця» Володимир Жмак назвав проєкт практичним і реальним. Своєю чергою, голова «Пасажирської компанії» УЗ Олександр Перцовський каже, що реалізація тільки першої (київської) частини проєкту обійдеться в суму близько 10 мільярдів гривень.
За словами топменеджера УЗ, реалізація проєкту буде складатися з таких складових, як оновлення рухомого складу, залізничної інфраструктури та платформ, будівництво депо й ІТ-розробки.
«Відновити один поїзд коштує приблизно 50-60 млн грн. Це капремонт електропоїзда – базової електрички, але вже комфортної … Якщо ми говоримо про City Express в Києві, то це десь 9 поїздів – тобто 450-500 млн грн. Частина з цих експресів – приблизно половину – направимо на міста-сателіти столиці. Якщо знайдемо ще додатковий ресурс, може бути, відновимо ще 2-5 складів. Для закупівель потрібні вже зовсім інші гроші. Один склад міського електропоїзда коштує 9-11 млн євро. І, за розрахунками, для того, щоб налагодити якісне сполучення, потрібно ще близько 20 поїздів. Ми планували отримати їх завдяки модернізації та ще 20 – нових. тобто, потрібно ще близько 200 млн євро», – пояснює Перцовський.
«У київському проєкті задіяні 50-52 станції різного типу. Якщо рахувати до 50 млн грн в середньому на оновлення [платформ], створення безбар’єрного середовища, то знадобиться ще десь 2,5 млрд грн», – додав голова «Пасажирської компанії».
Будівництво нового депо для обслуговування близько 40 поїздів він оцінив у 2-3 млрд грн. Ще одна складова – ІТ-розробка єдиного квитка і єдиної системи управління рухом.
«Тому в підсумку приблизна цифра – 10 млрд грн», – резюмував Олександр Перцовський.