Бородянський аеродром вкрали у держави та не сплачували податки за користування землею понад 30 років
13 квітня о 08:39
|До журналістів потрапили документи, які стосуються Бородянського аеродрому. Завдяки їм з’ясувалося, що в 1993 році ПрАТ «АС» (Обласний авіаційний центр) отримали в постійне користування земельну ділянку Бородянського аеродрому. Після чого, у 2021 році ПраТ «АС» незаконно передав державну землю у приватну власність іншій юридичній структурі з аналогічною назвою ПАТ «АС». Зауважимо, що обома акціонерними товариствами володіє Олександр Бадрудінов. Тобто, власник ПАТ «АС» не купляв та не оформлював договору оренду на Бородянський аеродром, а фактично незаконно привласнив державну землю у ПрАТ «АС». Ба більше, за увесь час користування аеродромом ПраТ «АС» не сплатив жодного разу податки за землю. Орієнтовна сума недоотримання податків, місцевим бюджетом Бородянки, на рік сягає 4 мільйонів гривень. Однак, визначити точну вартість неможливо, оскільки ПрАТ «АС» користувався землею понад 30 років, а нормативно-грошова оцінка змінюється кожного року.
ДОВІДКА: У 1936 році в Бородянці було збудовано військовий аеродром. Після введення в експлуатацію аеродрому в місті Узин, аеродром «Бородянка» став використовуватися як резервний аеродром стратегічної авіації. У 1993 році, у рамках загальної стратегії розвитку авіації загального призначення в Україні, ЗАТ «АС» (нині – ПАТ) отримало земельну ділянку аеродрому в постійне користування. У тому ж році аеродром «Бородянка» був внесений в Державний реєстр цивільних аеродромів України, як аеродром класу «Д» і сертифікований згідно з Повітряним кодексом України.
Що ж відбувалось із землею Бородянського аеродрому усі ці роки?
21 грудня 1993 року на 15 сесії 21-го скликання Бородянської районної ради депутати ухвалили рішення надати у постійне користування Обласному авіаційно-спортивному центру акціонерного товариства «АС» земельну ділянку для розміщення аеродрому та матеріально-технічної бази на площі 132,5 га. Після чого, було складено відповідний Державний акт на право постійного користування землею, який був підписаний головою Бородянської районної ради Петром Москаленко.
Відомо, що Петро Москаленко є рідним дядьком ексрегіонала та народного депутата 7 та 8 скликання Ярослава Москаленка, який голосував за «диктаторські закони» – пакет законів, ухвалений в Раді 16 січня 2014 під час Революції гідності. Їх ухвалили з низкою порушень процедур: підняттям рук, без обговорення, а тексти опублікували вже після голосування. Закони посилювали відповідальність за участь в акціях протесту. Зокрема, передбачався арешт за порушення організації мітингу, кримінальна відповідальність – за шолом чи маску на мітингах, 15 діб арешту за намет та відповідальність за рух у колоні, де понад п’ять авто. Наразі Ярослав Москаленко – депутат Київської обласної ради та голова фракції «За Майбутнє».
22 грудня 2005 року Бородянська районна рада Київської області на 22-й сесії IV скликання ухвалили рішення «Про затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки» не сільськогосподарського призначення ПрАТ «АС» в 676 556, 58 грн площею 132,5 га. Враховуючи тогочасний курс долара 1 $ = 5.05 грн фактично цю ділянку оцінили у 133 971 $, саме таку суму ПрАТ «АС», мали б сплати у разі купівлі земельної ділянки Бородянського аеродрому, або ж з цієї суми мали б вирахувати вартість оренди землі. Наразі ця сума значно більша.
У 2013 році змінилось земельне законодавство. Така форма, як акт постійного користування земельною ділянкою перестала діяти на території України. Тобто, ПрАТ «АС», яке володіло Бородянським аеродромом, через право постійного користування, мало б викупити земельну ділянку, або укласти договір про оренду. Ні те, ні інше вони не зробили та продовжили незаконно користуватись державною землею.
8 червня 2017 року Управління Держземагентства у Бородянському районі видалили земельну ділянку, площею 132,5 га, з земельного кадастру та перенесли її в електронний архів Публічної кадастрової карти України. Таким чином Управління Держземагентства у Бородянському районі остаточно підтвердили факт втрати ПрАТ «АС» права постійного користування земельною ділянкою державної форми власності під Бородянським аеродромом. Але ПрАТ «АС» попри це, далі незаконно користувався цією ділянкою у своїх комерційних цілях. Вони надавали послуги комерційного пасажирського авіаперевезення та проводили комерційні заняття з парашутного спорту. ПрАТ «АС» подали у суд позов на Управління Держземагентства у Бородянському районі за ухвалене рішення видалити земельну ділянку з земельного кадастру. Але дії державного реєстратора суд визнав законними й відмовив у позові.
31 жовтня 2019 року Бородянська селищна рада VII скликання на 15-й сесії ухвалила рішення «Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки ПрАТ «АС» орієнтовною площею 132,5 га для розміщення та експлуатації будівель і споруд авіаційного транспорту. Але рішення про затвердження технічної документації на сайті Бородянської селищної ради немає. Цей факт, свідчить про те, що це рішення могли використати чорні реєстратори для схеми щодо оформлення земельної ділянки у власність Олександра Бадрудінова, у жовтні 2021 року.
Варто зауважити, що Бородянська селищна рада не мала жодного відношення до Бородянського аеропорту, та не мала б ухвалювати жодні рішення стосовно нього. Адже земельна ділянка, площею 132,5 га, має державну форму власності та знаходиться за межами Бородянської громади.
7 листопада 2019 року виконавчий комітет Бородянської селищної ради VII скликання, не маючи на це законних підстав, розглядав заяву ПрАТ «АС» та ухвалив рішення про присвоєння адресних номерів комплексам нерухомого майна, які можуть бути утворені внаслідок поділу комплексу аеропорту. Заслухавши заяву та інформацію голови комісії з питань забудови, архітектурного планування селища та реформування житлово-комунального господарства Олега Бульбанюк та завідувача юридичного сектору Бородянської селищної ради Сергія Демченка все ж вирішили направити заяву на доопрацювання.
16 січня 2020 року Виконавчий комітет Бородянської селищної ради VII скликання повторно розглядав вище згадувану заяву ПрАТ «АС» та ухвалив рішення про присвоєння адресних номерів комплексам нерухомого майна, які можуть бути утворені внаслідок поділу комплексу аеропорту. Скоріш за все, таким чином, ПрАТ «АС» намагалися оформити у власність землі під будівлями аеропорту та сам аеродром.
В жовні 2021 року в Публічній кадастровій карті України з’явилася інформація про те, що власником Бородянського аеродрому, площею 132,5 га, став Олександр Бадрудінов. Тобто, Олександр Бадрудінов незаконно заволодів державною землею ПрАТ «АС» та незаконно оформив у приватну власність ПАТ «АС». А призначення землі значиться, як Машинобудівна та інші галузі промисловості. При чому, відсутня офіційна інформація щодо органу влади, який надав дозвіл на реєстрацію земельної ділянки та посилання на рішення органу влади, на підставі якого, були внесені відповідні відомості до Земельного кадастру. Також була відсутня інформація про те, хто розробляв земельну документацію та вчинив це правопорушення. Крім того, відсутні час та дата внесення відомостей до Держаного земельного кадастру, що потребує відповідної професійної та фахової ретельної перевірки. Є підозра, що зазначені дії вчинили чорні реєстратори.
Зазначимо, що незаконні дії, щодо чорної реєстрації земельної ділянки державної форми власності Бородянського аеродрому були вчинені перед початком повномасштабного вторгнення військ рф на територію столичного регіону України.
Кому належить Бородянський аеродром?
15 грудня 2000 року було засновано Приватне акціонерне товариство «АС» (Обласний авіаційний центр) директором якого є Олександр Бадрудінов. Основний вид діяльності – пасажирський авіаційний транспорт. Того ж дня, було зареєстровано як контрагента ПрАТ «АС» (Обласний авіаційний центр) Відкрите акціонерне товариство «АС» Обласний авіаційний центр, та ЗАТ «АС» (нині – ПАТ) з одними й тими ж бенефіціарами та засновниками. На ці фірми проводились закупівлі щодо парашутного спорту.
Саме ПАТ «АС» наразі незаконно володіє державною земельною ділянкою Бородянського аеродрому.
Крім того, кінцевими бенефіціарами, окрім Олександра Бадрудінова, є й близькі родичі з сім’ї Бадрудінова. Кінцевий бенефіціар власник є Ганна Льовіна, яка являється ще й засновником «Чернігівської вищої авіаційної школи», Концерн «Титан» та «Льовін Груп». Підписант Обласного авіаційно-спортивного центру ПрАТ «АС» являється Станіслав Здебський.
Володимир Цибулько, який також є кінцевим бенефіціаром ПрАТ «АС», тривалий час був радником Віктора Ющенка та народним депутатом Верховної Ради. Олександра Бадрудінова та Володимира Цибулька тісно пов’язує партнерство по Житомирському аеродрому та сміттєвому бізнесу у Київській та Житомирській області.
Скандали, пов’язані з Бородянським аеродромом
17 грудня 2005 року у Бородянському районі ширилась інформація щодо будівництва ВАТ «АС» (офіційний контрагент ПрАТ «АС») вантажного аеродрому та розбудову транзитного комплексу «Авіаційних Вантажних Перевезень» в Бородянці. Однак громадськість вимушена була втрутитись та висловити своє занепокоєння, бо цей аеродром негативно впливатиме на здоров’я людей, адже він розташований в межах селища, житлові будинки розташовані поруч з самим чинним аеродромом. Місцеві мешканці Бородянки на той час були проти цивільного аеродрому, тому що він приносить постійний шум в зоні постійного проживання цивільного населення. Щоденно над Бородянкою літали літаки, які за 22 вильоти спалювали понад 6 тонн гасу, що за місяць складає 180 тонн гасу. Цим забрудненим повітрям постійно дихали мешканці Бородянки та навколишніх сіл Галинка, Качали, Нове Залісся, Небрат, у тому числі й діти. Тому активом Бородянської громади були розіслані відповідні листи Президенту України, голові ВРУ, Прем’єр-міністру України та голові Київської ОДА з аргументованим протестом проти згадуваного будівництва транзитного комплексу «Авіаційних Вантажних Перевезень» в Бородянці.
Вже 23 грудня 2005 року Бородянська селищна рада Київської області на 23-й сесії IV скликання висловила категоричний протест проти будівництва. Крім того, Бородянська селищна рада звернулась до селищних та сільських рад, суміжних до земель Бородянської селищної ради, щодо проведення обговорення в громадах питання доцільності будівництва вантажного аеродрому на території чинного аеродрому ТОВ «АС» в межах Бородянської селищної ради. Так, Новозаліська, Небратська та Качалівська сільські ради висловили категоричний протест проти будівництва вантажного аеродрому.
Крім того, громадяни самостійно організувалися та зібрали біля 3-х тисяч підписів проти будівництва транспортного аеродрому в Бородянці, для будівництва якого потрібно була площа близько 800 га землі несільськогосподарського призначення. Підписи громадян проти будівництва вантажного аеродрому передали особисто голові Бородянської районної ради Петро Москаленко. Тож депутати не могли ухвалити позитивного рішення щодо згадуваного будівництва та про додаткове відведення під це будівництво 450 га.
Зауважимо, що неодноразово на Бородянському аеродромі траплялись авіатрощі з загибеллю парашутистів та членів екіпажу. Так, у червні 2012 року літак Л-410 піднявся в повітря, щоб здійснити висадку парашутистів з 4 кілометрової висоти. Піднявшись на висоту, пілоти отримали попередження про грозу. Через 10-15 хвилин була передана пілоту інформація, що він попав в зону грози й він вирішив повернутись на базу. При здійсненні посадки літак попав в буревій та впав на поле днищем. Тоді загинув пілот та четверо парашутистів. Причиною авіатрощі назвали неналежну організацію польотів, відсутність метеорологічного забезпечення та жадібність керівництва ПрАТ «АС». Адже в день аварії на аеродромі не було метеоролога-спостерігача. Тобто ні диспетчер, ні пілоти, ні керівництво аеропорту не знали, яка погода очікується найближчим часом.
Жителі Бородянської громади занепокоєні ситуацією довкола Бородянського аеродрому та хочуть, щоб усіх причетних до незаконної реєстрації земельної ділянки під Бородянським аеродромом у приватну власність притягнути до кримінальної відповідальності. Крім того, вони вимагають повернути земельну ділянку державі та стягнути з ПрАТ «АС» податок на землю за роки користування землею Бородянського аеродрому та аеропорту. Журналісти стежитимуть за цією ситуацією далі.
Матеріал: «Київщина 24/7» / Зображення: з відкритих джерел та «Київщина 24/7»